ÖNEMLİ AÇIKLAMA

burada gördüğünüz ürünlerden edilen siparişleriniz size türkiyenin neresinde olursanız olun,ptt kargo ile gönderilir ve paket ücreti alıcıya aittir(bir kg.aşmadığı sürece paket fiyatı standart 5 tl,dir
çok sorulduğu için bu uyarıyı yazma gereği duydum da:))
HOŞLUK OLSUNNN!!!
NTV MUHABİRİ SORAR:''EN SON OKUDUĞUNUZ YAZAR?''
MÜNİB ENGİN NOYAN:
''CENABI ALLAH' EN SON ÇIKAN KİTABINA BAYILDIM''....

20 Ekim 2013 Pazar

HANGİ BAYRAM???

cümleten selamün aleyküm,sayfamıza yolu düşen bütün güzel kullara
  bazı meiller gelmiş henüz yayınlama formulü bulamadım, ayarlarımı sanırım yanlış yapıyorum bi çözüm bulucamda nasıl?

diyorlarki çok ruhsuz bir başlık değilmi,sadece hayırlı bayramlar demek
valla güzel kardeşlerim bu bayram içimde hiçte öyle bir coşku yoktu taşsın içimdende bende yansıtayım,kafamı nereye çevirsem herkes kendi çapında eğleniyordu,mangalda etler curcuna gırla,çok şükür kendi akraba çevremde görmedim hiçbir duyarsızlık,gittiğim her evde kurban kesebilen varsa sadece misafire ikram edecek kadarını ayırıp gerisini dağıtmışlardı,ama öyle iç burkan manzaralarda gördüm ki anlatmaya takat yetmez..
   çocukluğumuzun neredeyse elinde geçtiği bir ninemize gönül almaya uğradık bu bayram,bizi görünce öyle mutlu olduki kapılarda karşıladı gözlerinde yaşlar süzülerek.yemek yiyormuş!biz gittiğimizde ''buyrun ,buyrun nolur yavrım beraber yiyelim şöyle kafamı yerde serili sofra bezine çevirdim bu kapısından kuş uçmaz,kervan geçmez ninenin o günkü istikakı neydi diye içim acıdı bir tabakta culdur culdur rengi kırmıza çalan bir su içinde ise saysam neredeyse taneyle en fazla 15 i  geçmeyecek pirinç vardı,yanında kendi pişirdi bir topan ekmek.benim gözlerimin dolduğunu farkedince oda mahzun bir ifadeyle anadolu kadınının mağrur bir edası vardırya hani bana dönerek ''sorma evladım bu gün canım bişey istemedide kendime bi tas çorba kaynatıverdim dedi,oysa ben onu gayet iyi tanırdım hiçbir aylığı geliri olmayan,vicdanlı birkaç kişi çıkarsa verdikleriyle idare olan,bir zamanlar meslek öğrensin diye rahmetli babacığımın büyük şehire götürdüğü bizim evimizde yatılı kalan yiyip içen büyüyen,büyüdüğünde ise nereden geldiğini çabucak unutan bir şekilde anacığının gözyaşları eşliğinde ettiği dualarla hayata tutunup kendisini kurtarıp iş güç sahibi olmuş sonrasında ise büyük şehire yerleşmiş,binaları dükkanları hatta eşinin bile mağazaları olan ama adam olamayan bir oğlu ve sürekli anacığına şurdan burdan gelmiş yardım kolilerini,eline üçbeş kuruş sıkıştırılan fitre,zekat paralarını toplayıp toplayıp evine götüren,sadece anacığının 3 ayda bir devlet tarafından verilen yaşlı maaşının alma vakti geldiğinde yolu köye düşen ama hastalıktan inlediği günlerde anacığıma bi arayıverinde gelsin ben ölüyorum dediğinde aman işim başımdan aşkın içsin bi ıhlamur yatıp zıbarsın diyecek kadar da ruhsuz birde kızı vardı,işi düşmedimi kimse onu aramazdı ve varlığının kimse için bir önemi yoktu hatta dünyada fazladan yer işgal ediyordu
  
gerisini anlatmaya gerek yok zaten,o gün duydumki suriyede fetvalar veriliyor''kedi,köpek yemek serbest,savasta ve zor durumda yenilebilir mübahtır
  
burnumun dibinde millet açlıktan sokaktaki kedi köpeği kovalarken,yavrularının feryatları kulak tırmalarken,diğer yanda bizler ekmek israfında başı çekip artık ekmek yerine etle karnımızı doyururken nasıl bir aymazlıkla nasıl bir bayram kutlasaydım,ne yazsaydım mesela başlığa???
verilere bakın lütfen,buraya ...sizi bilmem ama ben başımı yastığa rahat koyamıyorum,bu tüketim çılgınlığına ne kadar katkım oluyordur diye kafa yormadığım ,bu insanların bu hallaerinden bende hesaba çekileceğim ne diyeceğim ''yüce yaradanıma''diye kafa yormadığım bir gecem yok
ne diyim bu ara hep dilimdeki şarkı sözüyle bitireyim
BÜYÜK ÇÖP,KÜÇÜK ÇÖPTEN HAKKINI ALACAK ELBETTE
“Sonra şüphesiz, siz de kıyamet günü, Rabbinizin huzurunda hesaplaşacaksınız.”
Zümer 31

"Allah, zulme uğrayanların dışında, çirkin sözün açıkça söylenmesinden hoşlanmaz. Allah her şeyi hakkıyla işiten, hakkıyla bilendir." (4/148)
* "Ancak iman edip iyi ameller işleyenler, Allah'ı çok çok ananlar ve haksızlığa uğratıldıklarında kendilerini savunanlar müstesna; haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (26/227)

‘Kıyamet gününde hakları mutlaka sahiplerine vereceksiniz. Hatta boynuzsuz koyun için boynuzlu koyundan kısas (hakkı) alınacaktır’ Müslim
‘Kimin yanında kardeşinden haksız olarak alınmış bir şey varsa bundan dolayı hak sahibiyle helalleşsin! Ahirette hiç bir dinar ve dirhem yoktur! Kardeşinin hakkı için kendi sevaplarından alınmadan önce dünyada iken onunla helalleşsin! Ahirette zalimin (haksız yere aldığı şeyi) hakkı karşılayacak sevabı bulunmazsa kardeşinin kötülükleri (günahları) alınır ve o zalimin üzerine atılır’ buyurdu.”
Buhari 6447, Ahmed 9621, 10578, Begavi 3978



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

“... İnsanları yüzüstü cehenneme sürükleyen, ancak dillerinin ürettikleridir.” (Tirmizî, İman 8, İbn Mâce, Fiten
* Kullarıma söyle, sözün en güzelini söylesinler. Sonra şeytan aralarını bozar. Çünkü şeytan, insanın apaçık düşmanıdır.(İsra-53)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...