ÖNEMLİ AÇIKLAMA

burada gördüğünüz ürünlerden edilen siparişleriniz size türkiyenin neresinde olursanız olun,ptt kargo ile gönderilir ve paket ücreti alıcıya aittir(bir kg.aşmadığı sürece paket fiyatı standart 5 tl,dir
çok sorulduğu için bu uyarıyı yazma gereği duydum da:))
HOŞLUK OLSUNNN!!!
NTV MUHABİRİ SORAR:''EN SON OKUDUĞUNUZ YAZAR?''
MÜNİB ENGİN NOYAN:
''CENABI ALLAH' EN SON ÇIKAN KİTABINA BAYILDIM''....

12 Temmuz 2014 Cumartesi

OYUN HAMURUNDAN GÜL YAPIMI


"Sana güzellikten her ne şey nâsib olursa şüphesiz Allah Teâlâ'dandır. Ve sana kötülükten her ne şey isabet ederse kendi nefsindendir..."(Nisâ Suresi, 79)
“Kendinde varlık görmen, diğer günahlarla kıyaslanmayacak kadar büyük bir günahtır.”

Hz. Muhammed (sallallahü aleyhi vessellem)(C.Sağır)


cümleten selamün aleykümmm ve rahmetullah
öncelikle kocaman bir ozür diliyorum ozlemcim geç kalan bu post için,zira sana söz verdiğim gün alelacele oğluşumla başına geçtik yaptık ama o gün resim düzenleyecek vakit olmadı,aniden misafirler bastı:))
ertesi gün iftara davetliydim gene fırsat bulamadım ancak bu güne yetişti,üzgünüm :((
şimdi gelelim resimlerle anlatımına
yukarıda gereken malzemeler görünüyor malum,sıra ile yapılışını anlatmaya çalıştım oğluşumun eliyle:))
iki çeşit yapımı var benim icat edip becerebildiğim(herkes yapıyordurda ben elimde oynarken aklıma düştü böyle olsa nasıl olur derken baktım gül olmuş bile:))

bir kutu oyun hamurunu açıp önce ceviz büyüklüğünde sonra o cevizlerdende birer fındık büyüklüğünde 6 yada 7 yuvarlak elde ediyoruz,sonra bas parmağımızla işaret parmağımız arasında hamurları ince bir forma kavuşturuyoruz,,,
daha sonrada resimdeki gibi sırayla ilk yuvarlağımızı içe katlayıp uç kısımlarını dışa doğru büzerek verev elde ediyoruzki doğal bir gül formunda olsun...

sonrada diğer hamurlarımızı sırayla birinin bittiği yerden diğerini ekleyerek dolamaya devam ediyoruz,benim yaprak aceleden güzel olmadı siz keserekte yapabilirsiniz...
birde bizim hamurumuz biraz kuruydu kenar kısımları kırık oldu ama siz bu şekilde olan hamurunuzu bir miktar su yada zeytın yağıyla yumuşatabilirsiniz...

ŞİMDİ GELELİM DAHA KOLAY GÜL YAPIMINA

bundada bezeler aynı ama yaprak olacak kısımlar daha ince ve geniş olmalı o yüzden hamurun miktarını biraz daha büyütebilirsiniz,tek püfü hepsi aynı boy olmalı...

biz gülleri yapınca kuruma aşamasında kırılmasın diye köpük kullandık ama siz bulaşık süngeri yada farklı birşeyde kullanabilirsiniz,birde ben köpüğü yaprak desenli defter kabıyla kaplıyım dedim kalmamış,toz sim kullanayım dedim oda yoktu şimdilik böyle kaldı alınca yeniden düzenliycem nasipse....
ben evde bir türlü nereye koyacağımı bilemediğim şu renkli taşları sonunda değerlensin diye böyle bir vazo icat ettim ama siz farklı fikirler bulursunuz mutlaka...
 ben orta kısımlarda uzun istediğim için çop şiş çubuğu kullandım,kenarlar kısa kalsın diye kürdan,,,siz değişik fikirler ekleyebilirsiniz tabiii....

sonuç hoş bir dekoratif çiçek sepetim oldu,gören herkes banane bende isterim diyor,önce ayyyy ne kadar güzelmiş nerden aldın diyorlar,,sonrada oğlumla yaptık deyince hadi canım hayatta inanmam çok gerçekçi duruyor diyorlar:)))
sağolsun onların güzelliği tabi ama biz yaparken oğlumla çok keyifli vakit geçiriyoruz,hep şekil yada hayvan figürü yapmaktan sıkılmıştı oda,,hem bu şekilde hamurlar oyna at olmuyor,kalıcı şekilde değerlenmiş oluyor...
dediğim gibi siz kurabiye hamurundan arkadaş gezmesine giderken gerçek yenebilir güllerde yapabilirsiniz,yada şu bol misafirli mübarek günlerde sevdiklerinize hoş bir sürpriz hazırlayıp bu şekilde hamurdan guller yapıp fırında kızartıp üzerine şerbet dökerek pekala çokta leziz bir tatlı elde edebilirsin

ehh artık bizden anlatması sizden yapması keyfinize kalmış,,bu güller bizden size gelsin,sizlerde yapıp sevdiklerinizi sevindirin,daha güzellerini yapıp sevdiklerinize ev hediyesi götürün mesela onlarda kendi eliyle yapmış diye dahada kıymetli ve kalıcı olsun....
hepinize sevgilerrrr

14 yorum:

  1. ayşegülce ziyaretinize hemen geldim çalışmalarınız çok güzell ellerinize sağlık allah sağlık versin yolunuzu açık etsin ...selam ve sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel hanimcim hosgeldiniz, sefalar getirdiniz, amin cumlemize insallah, sevgiler bendennnnn:))

      Sil
  2. Selamun aleykum ve Rahmetullah.. Harıka olmuş,ellerınıze sağlık.. kucuk ellerını operım ben tatlı oglunun..Yapım aşamalarıyla çok guzel bır post olmus...ALLAH razı olsun..kucak dolusu sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacim hosgeldin, sendende ozur diliyorum o gun ekleyemedigim icin, bende ademin ellerinden pamuk yanakkarindan operim canimmmmm,, begenmene sevindim, hemen oglusunla yapip banada resimlerini at burdan yayinliyim tamammiiiii:))
      Cok optum sevgiler benden tatlimmmm

      Sil
  3. harika bişey bunlar ellerinize sağlık sevgiler banada beklerim canım

    YanıtlaSil
  4. Sevgiler benden canim, geldimde bi turlu ekleyem3dim seni yahu, niye buton yok???

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar yaratıcı..Çok beğendim elinize sağlık.Küçük kız çocukları içinde nefis bir aktivite olur el işlerine yönelik.Elinize sağlık;sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Tesekkurler canim, begenilince insan daha bir motive oluyor, evet cocuklarimizin hayal dunyasini gelistirmek, gelecekte daha yaratici fikirler uretmeleri acisindanda oldukca faydali buluyorum bu tarz el islerini, sevgiler benden canimmm

    YanıtlaSil
  7. ah Ayşegülcüğüm ne kadar mutlu oldum bu güzel gülleri görünce ve unutmayıp, paylaştığın ve merak ettiğin için. çok şükür iyiyim, köy ve ev arsında gidip gelince pek zaman ayıramadım. bu gün yarın başlarım inşeAllah.
    güllerin oyun hamurundan olacağı hiç aklıma gelmezdi. kağıt gibi bir şey diye düşünmüştüm.
    gerçekten çok iyi bir etkinlik, çocuklar için. dediğin gibi güzel tatlısı da olur. hayırlısı bakalım, çok öpüyorum, canım benim. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Ozlemcim iyi olmana cok sevindim canimmmm, kagittan hic aklima bile gelmemisti, dur bide onu deniyim:))
    Bakalim nasil olurmus, sevgiler bendennnn♡♡♡

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş... Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Hosgeldin resim defterim, begenmene sevindim, cok tesekkurler:))

    YanıtlaSil
  11. Harika bir çalışma, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldiniz bademle buduk, begenmenize sevindim, cok tesekkurler♡♡♡

      Sil

“... İnsanları yüzüstü cehenneme sürükleyen, ancak dillerinin ürettikleridir.” (Tirmizî, İman 8, İbn Mâce, Fiten
* Kullarıma söyle, sözün en güzelini söylesinler. Sonra şeytan aralarını bozar. Çünkü şeytan, insanın apaçık düşmanıdır.(İsra-53)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...